top of page

Telia, Fiberkampanj (2021)

MUTTRANDE GRANNAR

Som grafisk formgivare på Telias inhousebyrå skulle jag ta fram grafik och copy till ett vykort för en fiberkampanj där prissänkningen beskrevs som något i hästväg.

UTMANING

Målgruppen hade bearbetats under flera års tid med både direktreklam och telefonsamtal, så det var tydligt att de hade ett svalt intresse för tjänsten. De satt även redan på lite förkunskap om tjänsten vi försökte sälja, och behövde tilltalas därefter.

LÖSNING

Ett budskap med glimten i ögat som var både direkt och relaterbart, då en stor mängd grannar redan hade blivit kunder. Om det sedan var vykortet eller erbjudandet som bet är svårt att säga, men fiberinstallatörerna satt inte sysslolösa den våren.

10 Chambers, Communityaktivering (2023)

FILMAFFISCHTÄVLING

Som community designer på spelstudion 10 Chambers hittade jag på en tävling där våra GTFO-spelare fick göra filmsaffischer inför halloween och tävla om merch.

UTMANING

Spelet GTFO hade varit ute på marknaden i ett par år och hade ett stort community på Discord. Inför halloween behövde vi hitta ett sätt att aktivera våra befintliga spelare och samtidigt nå ut med spelet till nya potentiella spelare

LÖSNING

En skräckfilmsaffisch i retrostil för att väcka uppmärksamhet, följt av en tävling på sociala medier och Discord där vem som helst kunde skicka in egna förslag på GTFO-filmaffischer och tävla om exklusiv merch. Vi återpublicerade sedan de tio bästa bidragen.

bottom of page