top of page

Telia, Fiberkampanj (2021)

MUTTRANDE GRANNAR

Som grafisk formgivare på Telias inhousebyrå skulle jag ta fram grafik och copy till ett vykort för en fiberkampanj där prissänkningen beskrevs som något i hästväg.

UTMANING

Målgruppen hade bearbetats under flera års tid med både direktreklam och telefonsamtal, så det var tydligt att de hade ett svalt intresse för tjänsten. De satt även redan på lite förkunskap om tjänsten vi försökte sälja, och behövde tilltalas därefter.

LÖSNING

Ett budskap med glimten i ögat som var både direkt och relaterbart, då en stor mängd grannar redan hade blivit kunder. Om det sedan var vykortet eller erbjudandet som bet är svårt att säga, men fiberinstallatörerna satt inte sysslolösa den våren.

Telia, Fiberkampanj (2021)

MUTTRANDE GRANNAR

Som grafisk formgivare på Telias inhousebyrå skulle jag ta fram grafik och copy till ett vykort för en fiberkampanj där prissänkningen beskrevs som något i hästväg.

UTMANING

Målgruppen hade bearbetats under flera års tid med både direktreklam och telefonsamtal, så det var tydligt att de hade ett svalt intresse för tjänsten. De satt även redan på lite förkunskap om tjänsten vi försökte sälja, och behövde tilltalas därefter.

LÖSNING

Ett budskap med glimten i ögat som var både direkt och relaterbart, då en stor mängd grannar redan hade blivit kunder. Om det sedan var vykortets utformning eller själva erbjudandet som gjorde det, men fiberinstallatörerna satt inte sysslolösa.

bottom of page